article-image

Konserttiperuutukset - ohjeet lippuhyvityksen hakemiseksi

Helsingin kaupunginorkesterin konsertit on peruttu viranomaisohjeiden mukaisesti 31.5. saakka. Lunastamanne konserttilippu maksetaan teille takaisin, alla ohjeet lipunhinnan tai kausikortin osan hyvityksen hakemiseksi. Lippuhyvityslomake tulee lähettää toukokuun loppuun mennessä.

 

1. Konsertti on peruttu, keneen otan yhteyttä saadakseni hyvityksen lipusta?

Musiikkitalossa järjestettävien konserttien ja tapahtumien lipunmyynnin hoitaa Ticketmaster. Mikäli konsertti on peruttu, kultakin konserttijärjestäjältä menee tieto Ticketmasteriin, joka hoitaa lippujen palauttamisen sekä siihen liittyvät kysymykset. Lippuhyvityslomake tulee lähettää toukokuun loppuun mennessä.

Ticketmasterin palvelunumero 03 053 0003 (avoinna ma-pe 9-14 0,08c+pvm).
 

2. Olen ostanut kertalipun konserttiin tai kenraaliharjoitukseen, saanko rahani takaisin?

Jos olet ostanut kertalipun, lipun hinta palautetaan sinulle. Lipun hinta palautetaan ilman ostohetkellä maksettua tilausmaksua, käsittely- ja toimitustapakulua. Lipun hinnan palautusta varten tulee täyttää Ticketmasterin sivuilla oleva lomake huolellisesti sekä liittämään kuva lipusta lomakkeen liitteeksi.
Useiden peruuntuneiden tapahtumien vuoksi palautusten käsittely on ruuhkautunut. Tästä johtuen palautusten käsittelyyn saattaa mennä jopa 90 päivää.

 

3. Minulla on kausikortti ja sarjaani kuuluva konsertti on peruttu. Hyvitetäänkö kausikortin hinnasta jotain?

 

Kyllä, kausikortin hinnasta hyvitetään peruuntuneen konsertin/konserttien osuus. Ostetun kausikortin hinnasta palautetaan peruuntuneen konsertin osuus ilman ostohetkellä maksettua tilausmaksua, käsittely- ja toimitustapakulua.

Osahyvitystä kausilipusta voi hakea oheisella Ticketmasterin hyvityslomakkeella:

1) Täytä lomake

HUOM!
Tapahtuman nimi = kausilippusarjan nimi esim. Sarja I / Sarja II / Sarja III / Sarja IV
Tapahtuman päivämäärä = 12.3.2020
Kysymys-kohdassa mainitse kausilipun hintatyyppi esim. eläkeläinen ja kuuluuko lippuun naulakkomaksu sekä peruuntuneiden konserttien päivämäärät).
Muovisen kausikortin asiakasnumero käy lomakkeen kohtaan Tilaus / Transaktionumero. 
Palautus onnistuu ilman oikeaa tilausnumeroa, mutta koska kenttä on pakollinen, voi siihen laittaa 11111111 (kahdeksan kertaa numero 1), jos asiakkaalla ei ole tilausnumeroa tiedossa / tallessa.

2) Lomakkeen voi lähettää toukokuun loppuun saakka ja hyvitykset pyritään suorittamaan 06-08/20 aikana

Kausikorttien osapalautuksissa Ticketmaster kerää ja toimittaa kausikorttilaisen tiedot Helsingin kaupunginorkesterille ja Helsingin kaupunki suorittaa maksun asiakkaalle. Teemme voitavamme, että kausikorttien osapalautukset tehdään mahdollisimman pian.
 

4. Voinko siirtää peruuntuneen konsertin lippuni johonkin toiseen konserttiin?

Konserttilippua tai kausikorttipaikkaa ei ole mahdollista siirtää suoraan käytettäväksi muussa myöhemmin kuultavassa konsertissa. Peruuntuneen konsertin lipunhinta tai kausikortin osan hinta palautetaan erillistä hakemusta vastaan.

 

5. Palautetaanko lippujen tai kausikorttien tilausmaksu, käsittely- ja toimitusmaksu?

Ticketmasterin lipunmyynnin osto- ja käyttöehtojen mukaisesti konsertin peruuntuessa tilausmaksua, käsittely- tai toimituskuluja ei palauteta.

Ticketmasterin osto- ja käyttöehdot ovat yrityksen kotisivuilla: https://www.ticketmaster.fi/help/Customerpolicy/

 

6. Kuinka kauan palautuksissa kestää?

Lunastettujen kertalippujen palautuksissa vastuu on Ticketmasterilla. Useiden peruuntuneiden tapahtumien vuoksi palautusten käsittely on ruuhkautunut. Tästä johtuen palautusten käsittelyyn saattaa mennä jopa 90 päivää.

Kausikorttien osapalautuksissa Ticketmaster kerää kausikorttilaisen tiedot ja suorittaa maksun asiakkaalle. Teemme voitavamme, että kausikorttien osapalautukset tehdään mahdollisimman pian. 
 

7. Kuinka kauan tilanne kestää, mitkä kaikki konsertit on peruttu?

Tässä vaiheessa tiedämme, että 31.5. saakka. Seuraamme viranomaisohjeita ja kerromme konserttejamme koskevat ajantasaiset tiedot verkkosivuillamme ja sosiaalisen median kanavissamme. Henkilökohtaisiin yhteydenottoihin vastaamisessa on valitettavasti viivettä.

https://help.ticketmaster.fi/hc/fi/articles/360006469714-Miten-palautan-liput-jos-tilaisuus-siirtyy-tai-peruuntuu-