article-image

Information om återbetalningar

Konserten är inhiberad, vem tar jag kontakt med för att få ersättning för min biljett? 

 

1. Konserten är inhiberad, vem tar jag kontakt med för att få ersättning för min biljett? 

Alla i Musikhuset organiserade konserters och evenemangs biljettförsäljning sköts av Ticketmaster. Om konserten inhiberas informeras Ticketmaster om det av konsertens arrangör. Ticketmaster ser därefter till att biljetterna returneras samt besvarar tillhörande frågor. 
 

2. Jag har köpt en engångsbiljett till en konsert, får jag pengarna tillbaka? 

Om du har köpt en engångsbiljett får du den återbetald. Biljettpriset returneras utan den reservations-, behandlings- eller leveransavgift som betalats i inköpsögonblicket. För att få biljettpriset återbetalt bör du noggrant fylla i blanketten på Ticketmasters nätsida och bifoga en bild av biljetten.  

Instruktioner: 

https://help.ticketmaster.fi/hc/fi/articles/360006469714-Miten-palautan-liput-jos-tilaisuus-siirtyy-tai-peruuntuu- 

Blankett:  
 

3. Kan jag använda den inhiberade konsertens biljett i en annan konsert? 

Det är inte möjligt att använda konsertbiljetten i en annan, senare konsert. Den inhiberade konsertens biljetts pris eller en del av säsongkortets pris ersätts om du ansöker om det. 

 

4. Returneras biljetternas reservations-, behandlings- eller leveransavgift? 

I enlighet med Ticketmasters villkor för biljettköp och leverans returneras inte  reservations-, behandlings- eller leveransavgifter i det fall en konsert inhiberas.  

Ticketmasters villkor för biljettförsäljning finns på företagets hemsida: https://www.ticketmaster.fi/help/Customerpolicy/ 

  

5. Hur lång tid tar återbetalningen?   

Ticketmaster ansvarar för att den av kunden utlösta engångsbiljettens summa returneras. Summan eftersträvas att återbetalas inom 90 dagar fr.om. att man tagit kontakt.  

För tillfället vet vi att 13.12. Vi följer myndigheternas föreskrifter och en uppdaterad information om våra konserter meddelas på våra nätsidor samt på våra kanaler i social media. Privata kontaktförsök kan tyvärr inte besvaras utan fördröjning.  

https://help.ticketmaster.fi/hc/fi/articles/360006469714-Miten-palautan-liput-jos-tilaisuus-siirtyy-tai-peruuntuu-