Konserttiperuutusten lippuhyvitykset

Ohjeet lippuhyvityksen hakemiseksi 

 

 

Helsingin kaupunginorkesterin konsertit on peruttu viranomaisohjeiden mukaisesti 18.12. saakka. Lunastamanne konserttilippu maksetaan teille takaisin, alla ohjeet lipunhinnan hyvityksen hakemiseksi. Lippuhyvityslomake tulee lähettää 31.1.2021 mennessä.

LINKKI LIPPUHYVITYSLOMAKKEESEEN

 

1. Konsertti on peruttu, keneen otan yhteyttä saadakseni hyvityksen lipusta?

Musiikkitalossa järjestettävien konserttien ja tapahtumien lipunmyynnin hoitaa Ticketmaster. Mikäli konsertti on peruttu, kultakin konserttijärjestäjältä menee tieto Ticketmasteriin, joka hoitaa lippujen palauttamisen sekä siihen liittyvät kysymykset. Lippuhyvityslomake tulee lähettää tammikuun 2021 loppuun mennessä. Lippuhyvitystä voi hakea myös puhelimitse, Ticketmasterin palvelunumero 03 053 0003 (avoinna ma-pe 9-14 0,08c+pvm).

Verkkokaupassa luottokorttia, PayPalia tai Klarnaa maksutapana käyttäneiden lipun ostajien ei tarvitse tehdä mitään. Lipun hinta palautetaan ostossa käytetylle maksutavalle automaattisesti.

Mikäli liput on maksettu verkkopankissa, Ticketmaster Suomen laskulla, Ticketmasterin lahjakortilla tai ostettu lippukaupasta, pyydämme täyttämään alla olevan lomakkeen palautusta varten 31.1.2021 mennessä. Lomakkeelle tulee ilmoittaa tilinumero lippujen hinnan palautusta varten.


LINKKI PALAUTUSLOMAKKEESEEN


Palautus koskee aina koko tilausta ja kaikkia tilauksen lippuja.
Tilaisuuden peruuntuessa palautetaan vain lipun hinta, kaupan ehtojen mukaisesti. Palautus ei koske Ticketmasterin käsittely- tai toimitustapakuluja eikä tilausmaksua.
Lipun hinta palautetaan aina lipun alkuperäiselle ostajalle.

Huomioithan, että tämän poikkeuksellisen tilanteen johdosta asiakaspalvelumme on erittäin ruuhkautunut. Suosittelemme seuraamaan verkkosivuiltamme ajankohtaisia tietoja peruuntuneista ja siirtyneistä tapahtumista www.ticketmaster.fi/tapahtumat.

Mikäli sinulla on kysyttävää, löydät vastaukset useimmiten kysyttyihin kysymyksiin täältä:
https://help.ticketmaster.fi/hc/fi


2. Voinko siirtää peruuntuneen konsertin lippuni johonkin toiseen konserttiin?

Konserttilippua ei ole mahdollista siirtää suoraan käytettäväksi muussa myöhemmin kuultavassa konsertissa. Peruuntuneen konsertin lipunhinta palautetaan.

 

3. Palautetaanko lippujen tilausmaksu, käsittely- ja toimitusmaksu?

Ticketmasterin lipunmyynnin osto- ja käyttöehtojen mukaisesti konsertin peruuntuessa tilausmaksua, käsittely- tai toimituskuluja ei palauteta.

Ticketmasterin osto- ja käyttöehdot ovat yrityksen kotisivuilla: https://www.ticketmaster.fi/help/Customerpolicy/

 

4.  Kuinka kauan palautuksissa kestää?

Lunastettujen kertalippujen palautuksissa vastuu on Ticketmasterilla. Useiden peruuntuneiden tapahtumien vuoksi palautusten käsittely on ruuhkautunut. Tästä johtuen palautusten käsittelyyn saattaa mennä jopa 90 päivää.

 

5. Kuinka kauan tilanne kestää, mitkä kaikki konsertit on peruttu?

Tässä vaiheessa tiedämme, että 10.1.2021 saakka. Seuraamme viranomaisohjeita ja kerromme konserttejamme koskevat ajantasaiset tiedot verkkosivuillamme ja sosiaalisen median kanavissamme. Henkilökohtaisiin yhteydenottoihin vastaamisessa on valitettavasti viivettä.

https://help.ticketmaster.fi/hc/fi/articles/360006469714-Miten-palautan-...