Återbetalning av avbokade konserters biljetter
Vi beklagar att behöva berätta att Helsingfors stadsorkesters konserter är avbokad i enlighet med myndighetsbeslut tills den 15.2.2022. De konsertbiljetter som ni har köpt kommer att kompenseras, följ instruktionerna nedan för att söka om återbetalning av biljetten. Återbetalningsblanketten bör skickas in senast 28.2.2022.
Konserten är avbokad, vem ska jag kontakta för att få kompensation för biljettpriset?
Biljettförsäljningen för konserter och evenemang vid Musikhuset ansvaras av Ticketmaster. Ifall konserten är avbokad går information från vardera konsertarrangör till Ticketmaster, som sedan har hand om återbetalning av biljetterna och svarar på relaterade frågor. Återbetalningsblanketten bör skickas införe slutet av februari 2022. Det går också att söka om återbetalning per telefon, via Ticketmasters servicenummer 03 053 0003 (öppet mån-fre 9-14 0,08c+lna).
ENKELBILJETTER
Om du har köpt din biljett i nätaffären med kreditkort, PayPal eller Klarna som betalningsmetod, behöver du inte göra något. Biljettpriset returneras automatiskt per den betalningsmetod som användes vid köptillfället.
Om biljettern är betalad via nätbank, Ticketmaster Finlands faktura, Ticketmasters presentkort, eller om de är köpta i biljettkassan, ber vi er att fylla i blanketten för återbetalning senast 28.2.2022. Ett kontonummer för återbetalning av biljetten bör inkluderas i blanketten.
LÄNK TILL ÅTERBETALNINGSBLANKETTEN
SÄSONGSKORT
Om en konsert som ingår i en säsongsserie är avbokad, ber vi er att fylla i blanketten nedan för att få kompensation. Blanketten ska vara insickad senast 28.2.2022. Blanketten bör innehålla kontonummer för kompensation. Konsertbiljettpris som ingår i säsongskort returneras inte automatiskt, så vänligen kom ihåg att fylla i blanketten för återbetalning.
OBS! Du kan enbart returnera säsongskonsertbiljetter till de konserter som är avbokade på grund av beslut från myndigheter. De resterande konserterna som ingår i din säsongskorts serie förblir på ditt kort.
LÄNK TILL ÅTERBETALNINGSBLANKETTEN
Återköpet gäller alltid hela beställningen och alla biljetter i beställningen. Enligt Ticketmasters återbetalningspolicy returneras endast biljettens pris. Återbetalningen gäller inte Ticketmasters service- och fraktkostnader eller beställningskostnader. Biljettpriset återbetalas alltid till biljettens ursprungliga köpare. Märk väl att vår kundservice är ytterst belastad på grund av denna situation.
Kan jag använda min biljett till ett avbokat evenemang på någon annan konsert istället?
Det är inte möjligt att direkt flytta biljetter till senare konserter. Biljettpriset för det avbokade evenemanget återbetalas.
Hur lång väntetid är det med återbetalningen?
Ansvaret för återköpet av utlösta biljetter ligger hos Ticketmaster. På grund av flera avbokade evenemang är behandlingen av återbetalningar belastad. På grund av detta kan det gå till och med 90 dagar förrän återbetalningen behandlas. För tillfället är återbetalningstiden ca 7-14 dagar.
Hur länge gäller situationen, vilka alla konserter är avbokade?
I detta skede vet vi att situationen gäller fram till den 28.2.2022. Vi följer instruktioner från myndigheter och delar aktuell information gällande våra konserter på våra hemsidor och sociala medier. Det är tyvärr långsamt just nu att få svar på personliga frågor.